Directora d’Escena i Dramaturga

Marta Gil Polo

Biografia

Biografia en Direcció Espectacles

  • «La escritura o la vida» de Jorge Semprún. El Born CCM. Lectura dramatitzada amb Eduard Fernández. 2024.
  • Lectures dramatitzades. Obrador d’estiu internacional 2023.
  • «Les portes del món» de Bernat Castany amb musica de Raquel Garcia Tomás. Projecte Cantània. L’Auditori 2023.
  • Lectures dramatitzades al Parc Central del Poblenou – Sala Beckett. 2023
  • «La meva veu, el meu refugi» Performance  Espectacle interactiu sobre la Segona República. El Born CCM. 2023
  • «El taller» Lectura Dramatitzada de Nona Fernández, Sala Beckett 2022.
  • «Zona inundable», de Marta Barceló, una coproducció entre el TNC i el Teatre Principal de Palma de Mallorca. 2022.
  • «Clara, l’art per dins» Musical. Co-direcció amb Josep María Guix i Jordi Llavina. L’Auditori. 2022.
  • «Els nostres fills» de Lucy Kirkwood, una coproducció de La Puça Espectacles i el Teatre Akadèmia 2022.
  • «El llibre d’Ester» Lectura Dramatitzada de Marcos Xalabarder, a la Sala Beckett 2022.
  • «Intel·ligència Artificial»  Textos breus de nova creació – Sala Beckett 2022.
  • «Gabriel» Lectura Dramatitzada de Paco Zarzoso. realitzada a la Nau Ivanow 2022.
  • «Virtual» d’Oscar Peñarroya i César Aparício. Musical. Co-direcció amb Cristina Martí i Adrià Aubert. L’Auditori. Cantània 2020.
  • «A de Brossa» amb textos de Joan Brossa i de Marta Gil Polo. Co-direcció amb Ignacio Tomás. Música d’Eduard Iniesta. L’Auditori. Cantània 2019.
  • «Karen» d’Ever Blanchet. Teatre Gaudí. 2019.
  • «Escenes d’un matrimoni» d’Ingmar Bergman. Teatre Akadèmia i gira per Catalunya. Cia Nexus Europa i Les Antonietes. 2018.
  • «Partícules» cantata de Sergi Belbel. Co-direcció amb Ignacio Tomás. Música de Lluís Vidal. L’Auditori. 2018.
  • «La nit dels malsons» cantata de Marta Bolsillo. Co-direcció amb Ignacio Tomás. Música: Àlex Martínez. L’Auditori. 2017.
  • «Babaua» cantata de Pere Riera. Co-direcció amb Ignacio Tomás. Música: Jordi Domènech. L’Auditori. 2016.
  • «La nostra mort de cada dia» de Manuel de Pedrolo. TNC. 2015.
  • «Més enllà dels estels» creació Cia Nexus Europa. Festival Dijon. Tantarantana. 2012.
  • Lectura dramatitzada de «Les barbes sont Arriva» d’Andrej Stasiuk, el Théâtre l’Atelier de Lió (França).
  • Lectura dramatitzada de «La machine à parler» de Victòria Szpunberg al Théâtre l’Atalante de Paris (França).
  • «Chance» versió de la novel·la de Jerzy Kosisnky. Hamburg (Hamburger Sprechwerk) i Balhaus Ost (Berlin). 2009.
  • «Eileen Shakespeare» de Fabrice Melquiot. Teatre Tantarantana. Festival Fast Forward de Braunschweig (Alemanya). 2.009.
  • «Romeu und Julia» de W. Shakespear a l’Oldenburgisches Staatstheater (Oldenburg) 2007.
  • «Die Geburtstagsfeier» de Harold Pinter (2006).
  • «Kalt» de Lars Norén al Schauspiel Köln (Colònia).
  • «Tot blanc» a partir de l’Hort dels cirerers. «d’Anton Txékhov. Nau Ivanow 2008.
  • «Dreier» de Jens Roselt al Thalia Theater d’Hamburg. 2004.
  • ««Ñi Huhri Muhri, no és fàcil de dir» a partir de la Gavina d’Anton Txékhov, versió d’Eva Hibernia. Tesina final de carrera de l’Institut del Teatre.
  • Gira Internacional: Festival Première des Jeunes metteur a scène de Strassbourg. Festival Thalia Theater d’Hamburg. 2005-2006.

Premis i Nominacions

  • Projecte Nominat Finalista als XXVI Premios Max de las Artes Escénicas 2023 al Millor espectacle de teatre: «Zona inundable» del Teatre Nacional de Catalunya.
  • Nominació als XXVI Premios Max de las Artes Escénicas 2023 a la Millor direcció d’escena: Marta Gil Polo per «Zona inundable» del Teatre Nacional de Catalunya.
  • 2n Premi al Certamen de directores d’escena de Torrejón de Ardoz per «Eileen Shakespeare».
  • Nominació a Rolf Mares Preis d’Hamburg la direcció escènica per «Chance».
  • Membre del Jurat dels premis BBVA 2018.

Biografia en Formació Acadèmica

  • Títol Superior en Direcció Escènica i Dramatúrgia a l’Institut del Teatre (Barcelona) ia l’Institut für Theater und Regie Hamburg (ITMF) de la Universitat d’Hamburg.
  • Màster en Documental de Creació UP.
  • Estudis en Història de l’Art. UB.

Cursos i Tallers

  • Curso de dirección escénica en la Sala Beckett: Construint la teva mirada
  • Gordana Vnuk. Adreça. Nous llenguatges teatrals. Kampnagel. Hamburg. Alemanya.
  • Michael Börgeding. Dramatúrgia. Nova comèdia. Thalia Theater. Hamburg. Alemanya.
  • Sala Beckett / Obrador. Dramatúrgia amb Paco Zarzoso, Martin Crimp i Xavier Albertí.
  • Direcció d’actors amb Anatoli Vassiliev. AISGE.
  • Interpretació amb Andrés Lima. AADPC.
  • Interpretació amb Javier Galitó Cava (Tècnica Meisner).
  • Art Dramàtic al Cours Florent de Paris. Premi-Beca Classe Lliure.

Docència

  • Ha impartit un curs de direcció escènica a la Sala Beckett.
  • Col·labora amb el Departament d’Educació per formar mestres de secundària i batxillerat en teatre i teatre en francès des del 2013 al 2019.
  • Interpretació II Nivell. El galliner. Girona. 2009-2010.

Idiomes

Parla i escriu correctament el francès, l’alemany, l’anglès, el català i el castellà. Italià nivell mitjà.